Friday, November 12, 2010

Ya Allah siapalah aku disisi Mu..

begitu juga disisi makhluk2 Mu
aku hanyalah hamba Mu yang paling lalai..
akulah hamba Mu yang paling leka..
akulah hamba Mu yang paling zalim
akulah jua adalah hamba Mu yang paling hina.

Ya Allah jika pernah tecipta oleh Mu manusia yang paling lalai di dunia ini..
ketahuilah bahawa ia adalah aku..
Ya Allah jika penah Engkau wujudkan manusia yang paling leka di muka bumi ini..
ia adalah hamba Mu ini...

Ya Allah sesungguhnya tiada daya upaya aku untuk menjauhi segala keburukan..
dan tiada daya upaya aku jua untuk melakukan segala kebaikan dan ketaatan..
melainkan dengan bantuan dan pertolongan Mu,
melainkan dengan hidayah dan pertunjuk Mu
melainan dengan kasih sayang dan cinta Mu
melainkan dengan rahmat,berkat dan redha Mu Ya Allah...

aku ini lemah.. telalu lemah Ya Allah..
ampunilah segala dosa-dosa hamba Mu ini..
maafkankanlah segala kesilapan dan kesalahan ku ini..
sesungguhnya hamba ini tidak mampu hidup walau sedetikpun tanpa Mu....

amin Ya Rabbal Alamin..


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket